2010. november 2., kedd

Színes levélnyomat


Az óvoda előtt áll egy fa -szerintem a dohányfa egyik fajtája lehet-, aminek akkora levelei vannak, hogy szükség esetén egy ovis számára akár esernyőnek is megteszik. Már potyogott javában, és én nem tudtam ellenállni, elcsentem az ősztől kettőt, marad még neki úgyis munka elég. :)


Levélnyomatot készítettünk belőle sok-sok őszi színnel, Fanni pedig egyszínűvel kísérletezett.
Csomagolópapírra fért csak rá.
Ha kis levelekkel lenyomatozunk, megteszi akár a vízfesték is, ezeken a hatalmasokon viszont már rég megszáradt volna az eleje, mire a végére érünk, úgyhogy rengeteg temperát vizeztem fel jó hígra és szivacsdarabokkal estünk neki. Már régóta érik bennem, hogy bevásárljak tégelyes temperából, de a jobb minőséget leginkább csak maxi méretben mérik, aranyáron, de ha az ehavi fizu ránkzuhan, megteszem a lépéseket. :)


Na tehát, levélnyomathoz zörgósre száradt levél nem jó, olyan kell, amiben van még nedvesség. A levélnek az erezett oldalára mázolunk, akkor adja majd ki szépen magát a papírra nyomás után.

Én száradás után kivágtam és felragasztottam őket. A Fanniét főleg muszáj volt kicsit megformázni, mert nyersen sokkal inkább emlékeztetett egy tüdőre, mint falevélre. :)