2010. augusztus 3., kedd

Baba textilfestéssel



Fanni számára nagyon fontos az ajándékozás: állandóan kis csomagocskákat gyárt másoknak, csupa számára kedves dolgot tesz bele, egy kanálnyit a kedvenc fürdősójából, gyöngyöket, cukorkát, és persze rajzokat minden mennyiségben.
Természetes, hogy ha szülinapra készülünk, ő saját készítésű ajándékot is szeretne adni. Ezt a babát az unokahuginak, Szonjának csinálta a 3. szülinapjára, de reggel indulás előtt még gyorsan becsomagolta azt a kitűzőt is, amit ő viselt anno a harmadikon. :)
Nagyon hálás voltam a kis tulajdonosnak, mert sokat volt a kezében a baba a szülinapon, szerintem szeretni fogják egymást, Fanni meg virul a boldogságtól. :)



Mi kell hozzá?
Fehér pamut (pl. lepedőanyag), szintetikus tömőanyag, karton, cellux, alkoholos filc, textilfesték, olló, cérna, tű

Hogyan készül?
A textilből kivágunk egy valamivel nagyobb négyzetet, mint amekkora babát szeretnénk. Kartonlapra (én pl. a corn flakes dobozából vágtam egy darabot, így az se vész kárba) cellux-szal rögzítettem a textíliát, így kifeszítve sokkal könnyebb rá dolgozni.
Fanni alkoholos filccel megrajzolta a figurát és kicsit hagytuk száradni. Előtte próbálkoztunk textikfilccel is, de az csúnyán elterült az anyag szálai között, nagy csalódás volt.



Ezután jött a festés: én a Deka Cristall color hobbyfestéket használom, szinte mindenre festettem már vele (fa, gumilap, gipsz, üveg...) és mindig megállta a helyét, de természetesen a textilfesték is tökéletes a célra. Ha az általam ajánlott festékkel dolgoztok, csak arra kell ügyelni, hogy egyáltalán ne hígítsuk vízzel, kimosás után egy papírzsebkendővel nyomkodjuk ki szárazra az ecsetet, különben elfut a festék.
Festés után gyrsan válasszuk is le a kartonról az anyagot és csíptessük ki száradni.
Miután megszáradt, vágjuk körbe némi ráhagyással a babát és fehér anyagból ugyanezt mégegyszer. A fonákjáról összevarrjuk, kis tömőnyílást hagyva visszafordítjuk és kitömjük, majd bedolgozzuk a nyílást.
Az így készült baba koszolható, mosható, és nagyon szerethető.

Ja, egyébként ez a baba egy fogtündér. Reméljük, Szonjához még sokára jön el igazándiból. :)

3 megjegyzés:

krisz írta...

De jó ötlet és milyen szép lett!!

otthonoktatás írta...

Szia!
Képzeld el, van egy újfajta anyag, amit 1/1 arányban kell összekeverni sima temperával, és már festhetsz is vele textilra.
Ugyan úgy kell kezelni utána, mintha rendes textilfestékkel festetted volna meg.
990 Ft egy adag. Nem túl nagy flakon, de ha arra gondolok, hogy bármilyen temperával összekeverhetem, és csak annyit amennyire szükségem van, akkor szerintem jobban megéri, mint otthon tárolni a pantone skála minden színében a textil festékeket.
Persze, most nem jut eszembe a neve, de ha megjön a csomag, akkor azt is megírom!
Üdv,
G.

VOKinga írta...

Hű, ez nagyon jól hangzik, majd kérhetem a tapasztalatokat és a beszerzési helyet?