2009. július 15., szerda

Vízbedobálós

Feltöltöttük a medencét. Hurrá! Izé, ajajajjjj! Mert ugye ki kell várni azt a néhány órát, amíg a víz felmelegszik. Közben azonban a két a nagy gyerek folyamatosan félig belelóg és nyakig lucskos, a kicsi fejeseket próbál ugrani, majd belehord mindent a kertből szétcincált virágtól a földig, a terasz pedig lucsog a vízben, lábtörés-veszélyes övezetté nyilvánítandó.
Idegösszeroppanás elodázása végett megpróbáltam valami értelmes vizes foglalatosságot találni, íme:

Mi kell hozzá? Egy nagy kupac vízbe dobálható használati tárgy, papír és (erre utólag döbbentem rá) alkoholos filc
Hogyan játsszuk?
Előre megbeszéljük, hogy ki fogjuk próbálni, vajon mely tárgyak süllyednek el a vízben és melyek nem. Egy-egy papírdarabra ezt fel is írjuk, így fogjuk csoportosítani.
A gyerekek felváltva választhatnak tárgyat a kupacból, tippelnek, el fog-e süllyedni, majd beledobhatják, én kihalászom, és besorolják a megfelelő csoportba.
A végén megszemléljük a végeredményt, megbeszéljük, kit melyik lepett meg leginkább.

Ezt a játékot egyszer régen itt olvastam.

5 megjegyzés:

egy anya írta...

Kinga, ajánlom figyelmedbe a www.tengerecki.hu oldalt. A hírlevélben nemrég küldék el ezt a játékot (nincs új a nap alatt) :)
Az oldal nemrég indult, még gyerekcipős egy kicsit, de nagyon ígéretes!

VOKinga írta...

Tényleg jó kezdeményezés, és tényleg nagyon bébimamuszos, de megéri követni! Köszönöm, hogy szóltál róla, eddig nem ismertem!
Cserébe az én egyik új felfedezésem: http://themagiconions.blogspot.com/
Itt ki kell bányászni a javát, de sok világ-felfedezős projekt bújik meg benne.

Kicsoda írta...

ez jo, mi is epp ezt jatszottuk a heten, bar bent;-) en meg azzal turboztam meg, hogy egy talba, tetettem veluk dolgokat es figyeltuk mikor sulyed el. Aztan egy nagyobb feluletube ugyanazt...
Es hasonlo elven `tengeralattjarot` is csinaltunk, hogy a vizet ki meg betettuk es figyeltuk, hogy sulyed ill lebeg az uveg a vizben.

Kicsoda írta...

de jo az a waldorfos oldal!! nem bannad ha az egyutt a gyerekkelre is feltennem?

VOKinga írta...

Kicsoda, nagyon jó ötletek!
Dehogy bánnám, természetesen tedd csak fel. Nagyon jó oldal, hadd váljon minél többek számára elérhetővé. :)