2009. november 25., szerda

Kedvcsináló a télhez...

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de nincs téli hangulatom... készülni pedig lassan kellene, mert hétvégén Advent első vasárnapja, következőn pedig jön a Miku!

Az alábbi ötlet sem az én fejemből pattant ki, hanem a lányok keresztmamija vetette fel a hétvégén mi lenne ha készítenének Nórával hógömböt. A patikában ugyanis a héten sok-sok páciens érdeklődött glicerin iránt és a kíváncsiság okán megkérdezte az egyiküket miért is kell nekik. Mire a válasz hógömböt készítünk!
Íme a hógömb hozzávalói:
Vegyél egy kisebb bébiételes vagy egyéb kicsi üveget /erőspistás is szupi hozzá:)/
Egy darabka hungarocell a fedél belsejébe, hogy megemelje a figurákat. Majd jöhet minden ami a fiókok polcok mélyén aludt eddig, mint porfogó kis figura:) Jó erős ragasztóval a hungarocellhez illesztjük. Száradás után az üveget meg kell tölteni 2/3-1/3 arányban glicerines vízzel, majd teleszórni hungarocell golyócskával vagy bármely csillámos szalagdarabokkal. Szilikonos ragasztóval vagy tömítő szalaggal végigtekerjük az üveg nyakát rá a kupak. Mi a biztonság kedvéért még körbeszilóztuk! 1 nap száradás után kész is a hógömb!!


A végén befestettük a kupakot akril festékkel, mert a babaételes cég a végén még reklámnak tekinti...


Szürke maci került az üvegbe ami Vivi és Nóra kedvence is.
Nekünk az ötletet Vivi és a patikai invázió adta, de aztán a neten találtunk később más forrásokat is!!! /ajándéknak is ajánlom!/

...ha már szó esett a közelgő Mikuról. Előkerültek a szobadíszek. Gondoltam megosztok Veletek egyet, ami még korábban készült, mikor Nóra volt akkora, mint most Petra és sokkal több időm volt:)

Akkor a falon díszelgett,most inkább ajtódísznek használjuk.
Szükséges anyagok:
- kisebb ecset /4-5 cm-es/ piros nyéllel
- világos/fehér vagy tojáshéj szín/ és piros karton
- fekete filc
- ragasztó
- kis vattapamacs
- piros szalagdarabka

Mivel a sablon és ötlet egy ősrégi Bastel Weltből származik sajna nem tudom mellékelni, de a kép alapján a feje elkészíthető. Ráragasztjuk a fejet az ecset sörtéjére, majd formára vágjuk a szakállat. Kis vatta a haja helyett és márcsak a masni dísz hiányzik. Kész is a Mikulásváró.

/Akkor még nem volt a kreatívos bőröndömben mozgó szem, ma már úgy lehet érdekesebb a gyerekeknek!/

Ha sikerült kedvet kapni készítsétek el, ha nem akkor még jelentkezem a következő gyártmányunkkal:)




5 megjegyzés:

Vacskamati írta...

Nekem sem volt sok hangulatom- a szilvafánk még ki is virágzott- de aztán pár napja a szomszédunkban kivágtak egy ezüstfenyőt. Arról kezdtem ágakat, tobozokat gyűjteni, és a gyantaillattól percek alatt áthangolódtam..

A glicerin arra is jó még - állítólag- hogy az ágat ezzel megszívasd, tartósabb lesz és később kezd potyogni a tűlevelű. Én is idén próbálom először, de ahogy látom, máshoz is kell majd vennem glicerint.. :D

Nagyon jó ötlet a hógömb!! Köszi!! :D

BAnya írta...

igen igen! Én is most hallottam pedig több patikus is van a családban! Idén mi is teszünk a fenyő vízébe!:)

KisMesterek írta...

Már szemeztem ezzel a "hógömmbel" az óvodásaim részére is, de ez a glicerines lötyi nem volt túl szimpatikus nekem. Látom, te is tutira mentél a leragasztást illetően.
Azt hiszem majd inkább az itthoni minicsoportommal:-) elkészítjük, két gyerekkel a rizikós anyagokat is könnyebb kezelni.

Évi írta...

Ez de jóó! Ki kell próbálnom! Hógömb-imádó vagyok! :)

BAnya írta...

Leragasztásban a párom volt az extra elővigyázatos. Oviban asszem én sem merném...