2009. november 28., szombat

Mézeskalács házikó

Ötleteket keresgéltem a karácsonyi készülődéshez, mikor ezt találtam. Úgy gondoltam megpróbáljuk Nórával. Amikor múlt hétvégén apa megérkezett Svédországból és Nóra kibontottam az útról kapott ajándékot elmosolyodtam, egyet gondoltunk:)

Ez volt a csomagban.

A doboz csak a mézes lapokat tartalmazta, gyorsan kevertünk fehér mázat és beszereztünk pár smartiest.
Méreteztem, hátha a bátrabbak megsütik:)
A doboz hátulján 4 világnyelven volt a használati útmutató, mint svéd, dán, norvég és finn! Kíváncsiságom nem hagyott és a net segítségével lefordítottam, de rájöttem a mézes mázat ugyanúgy csinálják a messzi északon is mi Magyarhonban. 2 tojásfehérjéhez 25 dkg porcukor és pár csepp citromlé, ezt készítettük, szerintem a házhoz a fele is elég!


Az eredmény, nem oly szép mint a dobozon, valószínűleg mert a cukrászt nem csomagolták hozzá:) Gyerekekkel bátran vágjatok bele, de jó ha van még egy felnőtt a közelben, /Nálunk Nóra útközben feladta/ mert 4 felnőtt kéz szükséges, kettő tart a másik kettő hajszárítóval felgyorsítja a száradást.
Ha valakinek lesz ötlete, hogy a függőleges falakra hogy ragad gyorsan a smarties várom!! Nekem lecsúsztak:(

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Két ötlet:
- amikor már megszikkadt a máz, de még nem száraz, belenyomod.
- előbb díszitesz, viszintesen, majd összerakod a házat.
Nem tudom működik-e, csak ötlet
hmmm??
goldie

BAnya írta...

A második a nyerő! Majd legközelebb. Csak akkor jó sokat kell várni,mert kb. 4* dőlt össze, és olyankor kenődik...

bubi írta...

Én úgy tudom, hogy a díszítéshez a mázat úgy kell csinálni, hogy a tojásfehérjét fölvered picit (kézi habverővel), majd hozzáadsz átszitált porcukrot jól elkevered és hagyod kicsit állni. Később megint átkevered és adsz hozzá még cukrot, folytatod ezt mindaddig, amíg elég sűrű, nemcsöppenős lesz a cucc. Jó sok cukor belemegy majd... Akkor nem kell 4 ember az összeállításhoz, mert elég fél percig összetartani a darabokat, és már köt, és a smarties se fog lecsúszni, ha picit odatartod... Ilyen mázzal tavaly én még jégcsapokat is csináltam, és az nem lecsurgás... ;o)))
http://bubipoloi.blogspot.com/2008/12/hihi.html
Amúgy ha megpróbáltok otthon sütött alapból csinálni házikót, akkor még esetleg annyi, hogy nekem jobban bevállt ha egész tepsinyi lapot sütök, és az előre elkészített papírsablon alapján gyorsan, még a forró sült tésztából szabom a házikó falait. ha nyersen vágom ki sütés közben deformálódhat...

Remélem volt használható info a kommentemben, és bocsi a szófosásért... Én már csak ilyen vagyok. Nagyon jó a blogod! :o)
Üdv, bubi

Viktória írta...

Én úgy tudom, összeállításhoz a tojásos máz helyett érdemesebb karamellizált cukrot használni. Óvatosan kell vele bánni, mert nagyon forró, de azonnal megragad, nem kell sokáig tartani.
Azért ki fogom próbálni Bubi módszerét is.

BAnya írta...

Én is olvastam ezt a karamellizálást, de az tűnt bonyolultabbnak:) Nem vagyok egy konyhatündér:(
Bubi ez a templom csoda. majd talán jövőre gyűjtök bátorságot:)
ezek a kész lapok ilyen bénábbaknak valók,mint én.
Kedvcsináló akik még nem próbálták,mert a gyerekek így is imádták:)

bubi írta...

Még eszembe jutott valami. Úgy is tudsz magadon segíteni, hogy összeállításkor a falakat "összetűzöd" fogpiszkálóval, amiket majd száradás után kihúzol. A lyukat meg tudod álcázni díszítéssel. :o)))

Köszi, idén is összehozok valamit, legalábbis így tervezem. ;o))

Edit írta...

bubi az a blog már nem létezik!!!

Névtelen írta...

hello!
én is megcsináltam a házat tavaly
elsőre elég jó lett
a tojásfehérjét a cukorral gőz fölött vertem így nem lett folyós és a házat gombostűvel állítottam össze és száradás után azokat eltávolítottam
a róla készült fotót itt tudjátok megnézni, ha van facebook-otok

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=182246171872183&set=a.182246141872186.38779.100002604034291&type=3&theater